Nagelfix

Nu var det länge sedan jag fixade med mina naglar. Fick ett ryck igår men det lacket fick inte sitta kvar länge om vi säger så. Det blev nämligen nytt lack idag igen. Fixade Petras naglar igår och då testade jag ett tips jag hittat på youtube.
 
Jag har länge undrar hur folk kunde få en massa glitter på sina naglar när dom använde glitterlack. När jag använder glitterlack får jag som bäst upp ett par glitterflakes per lager. Det blir många lager för att få det riktigt glittrigt. Låt oss säga att det inte blir allt för bra. 
 
Tipset jag hittat på youtube är dock att använda en sminksvamp för att sätta glittret på naglarna. Man målar alltså lacket på svampen och sen pressar man svampen mot nageln. På det sättet suger svampen upp lacket medan glittret hamnar på dina naglar. Det funkar verkligen toppen. Testade på Petra igår och det blev riktigt bra. (Glömde tyvärr bort att ta ett foto.)
 
 
Var ju tvungen att testa själv idag. Det här funkar verkligen över förväntan bra och jag blev supernöjd med resultatet. Det här kommer jag absolut göra fler gånger.
 
 
Over and out!

Kommentera inlägget här :