Winter is comming

Just nu är det sommar och varmt (till och med snäppet för varmt tycker jag men det är synd att gnälla) men vi vet alla att vädret i det här landet kommer att vända. Det kommer bli höst och vinter med mörker, kyla, regn och till och med snö kanske. Just nu tycker jag att man självklart ska njuta av värmen när vi väl har den. Ta vara på alla fina ljumma sommarkvällar och ladda batterierna för den där delen av året som vi alla vet är påväg, även om vi till och från bara vill glömma bort den.
 
Idag var jag in till stan och shoppade lite och bara gick omkring och kollade på alla vilsna turister (och blev typ nertrampad av sagda turister till och från också). Hittade en sak som gör att jag faktiskt ser fram emot hösten och kylan en aning nu. Inte mycket då något av det värsta jag vet är att frysa men lite i alla fall. Jag hittade en supermysig myströja som jag kan använda här hemma när det är kallt och ruggit.
 
 
När jag såg den så kunde jag inte låta bli att köpa den. Den är så söt och supermjuk och mysig. Den är luddig på både ut- och insidan och med den på mig kommer jag nog inte ha en chans att frysa. Kombinera den med ett par mysiga pyjamasbyxor och ett par varma mysiga sockor så kommer höstkvällarna vara något jag ser fram emot. Kommer bli en ny favorit utan tvekan. Myskläder, en stor mugg med varmt te, tända en massa ljus och antingen läsa en bra bok eller titta på en bra film, det är nog något av det bästa jag vet med hösten/vintern. 
 
Vad ser ni fram emot när det gäller hösten? 
 
Over and out!

Kommentera inlägget här :