Torr

Idag har temperaturen verkligen krupit nedåt. Det märks när man är ute om inte annat. Det sticker och biter i kinderna efter en stund och efter min promenad mellan pendeltåget och jobbet idag kändes det nästan som att det brände på benen. Jag är verkligen glad att jag köpte ett par nya termobyxor i måndags. Dom har verkligen kommit väl till pass.
 
Något som jag har lagt märke till, som jag förmodligen är långt ifrån ensam om, just nu när det är så kallt är att jag blir väldigt torr. Händerna och ansiktet är värst förstås men även resten av kroppen känns nästan som sandpapper. Kan ju lugnt konstatera att mina bästa kompisar just nu är mina cremer. Måste smörja in mig hela tiden. 
 
  
 
Fast förutom händerna så försöker jag undvika att smörja in mig annat än på kvällen. Annars hinner inte huden ta upp cremen och jag fryser bara ännu mer och det blir omvänd effekt. Någon annan som har samma problem?
 
Over and out!

Kommentera inlägget här :