Syfestivalen

 
Igår var det åter igen dax för syfestivalen på Stockholmsmässan. (I mitt huvud kommer det alltid heta älvsjömässan.) Det var nog det kortaste besöket jag gjort på en syfestival. Var väll där i knappt en timme och kollade runt. Köpte lite småsaker och lite garn och sen åkte jag hem igen.
 
Det var kul som vanligt att titta på allting men det var exakt samma som det har vart alla tidigare gånger jag vart där. Samma utställare och alla står på exakt samma platser som förut. Visst det var säkert något nytt också och det fanns säkert nya symaskiner som visades och så men över lag var det verkligen exakt samma som förut. Det var lite trist. Sen var det massor av folk och det var trångt och man såg såligt när man faktiskt ville titta på någonting. Det fanns en workshop som jag hade velat vara med på men den var redan fullbokad när jag kollade på anmälan så det blev inget med det heller. Vet inte om jag kommer gå i höst igen eller om jag kommer skippa det då. Har en känsla av att det kommer vara samma sak då också. Vi får väll se.
 
Fick ju i alla fall med mig lite nya fina garner hem. Det går åt en hel del garn här hemma numera då jag virkar så mycket. Det kommer bli lite fler schalar här framöver tror jag. Har ni några tips på bra tutorials på youtube på tex schalar eller något annat roligt man kan virka får ni gärna lämna tips i kommentarerna.
 
 
Köpte också två nya virknålar med ett lite mer ergonomiskt grepp och jag har hunnit testa den ena och den är jätteskön att virka med. Sen blev det även ett verktyg som man kapar av garnet med som man kan ha hängande runt halsen som ett halsband. Tydligen ska man till och med få ha det med ombord på flygplan om man nu skulle resa någonstans och vilja sitta med en virkning eller stickning på planet. Sen köpte jag också stickmarkörer (tror det heter så) sånna har jag letat efter ett tag nu och jag hittade en hel förpackning för bara 15kr.
 
 
Over and out!

Kommentera inlägget här :