Nya böcker

När jag har läst så mycket under sommaren så var det dags att börja beta av min önskelista på bokus också. Det blev en trave nya böcker beställda. Nu är min önskelista 10 titlar kortare men den innehåller fortfarande 30 böcker så det kommer nog ta en stund att beta av hela listan.
 
Jag köpte Crossed, Matched och Reached som är skrivna av Ally Condie, Almost perfect av Julie Ortolon, The iron trial och The copper gauntlet (första och andra delen i serien Magisterium) av Holly Black och Cassandra Clare, The Siren av Kiera Cass och sen Red Queen och Glass sword av Victoria Aveyard. Jag köpte även The Crown av Keira Cass men den kom först senare då den var restnoterad när jag fick hem dom andra böckerna.
 
 
 
Jag har bara hunnit läsa två av dessa böcker ännu men recensioner kommer att komma upp här på bloggen allt eftersom jag hinner med att läsa dom så ni får hålla utkik.
 
När jag nu beställde dessa nya böcker insåg jag att det börjar bli väldigt trångt i bokhyllorna här hemma. Kasta böcker vill jag inte göra och inte göra mig av med böckerna jag har heller. Jag har köpt dom av en anledning och det är ju för att jag vill ha dom kvar och kunna läsa dom igen. Däremot behövde jag fixa lite plats i bokhyllorna för de nya böckerna. Sagt och gjort tog jag och flyttade om mina böcker lite och tog bort böcker som jag inte läser så ofta för tillfället. Packade ner de böcker jag inte behöver ha kvar uppe i lägenheten och ställde ner dessa i källaren. Tre papperskassar blev det allt som allt och nu finns det plats i hyllan för att jag ska kunna fylla på med nya spännande böcker.
 
Såhär såg det ut före
  
 
Såhär blev det efteråt
   
 
Over and out!

Kommentera inlägget här :