Pokémon

Jag erkänner, för er som inte redan vet det, jag är ett stort fan av Pokémon. Jag började fundera på hur länge jag spelat pokémon och jag har kommit fram till att det är väldigt länge. Jag har spelat pokémon i 18(!) år. Det kom till sverige 1998 och jag och brorsan började spela redan då. Jag tror dock att Osse har vuxit ifrån pokémon medan jag blivit mer indragen i det. Jag vet att han fortfarande gillar pokémon och han är fortfarande rätt bra insatt i det men han spelar det inte riktigt lika mycket numera.
 
Jag är dock helt fast i pokémonvärlden och jag älskar att spela spelen. Kim var supergullig och köpte Omega ruby till mig förra året och jag kunde inte lägga ifrån mig min 3DS. Han vet hur han ska göra sin nördtjejglad.
När jag var klar med ruby ville jag ju testa det andra spelet också. Jag köpte Alpha sapphire själv i slutet av förra året men det blev av nån anledning bara liggande i min spellåda. Nu har jag äntligen letat fram det och börjat spela. Ser fram emot att hitta alla nya, söta pokémon som inte fanns i ruby.
 
 
Jag är verkligen en pokémonnörd. Älskar alla söta pokémon och jag fastnar verkligen i spelen när jag börjar spela. Ser fram emot de nya spelen som ska släppas senare i år. Ska bli kul med nya spel att spela. Sitter och kollar videos på youtube med en tjej som också älskar pokémon och hon bor i tokyo, japan. Hennes videos från pokémoncentret får mig att önska att det kunde öppna en sån affär i europa också. Vore så kul! Tyvärr får jag väll hoppas att den fortfarande finns kvar den dagen jag äntligen kan åka på min drömsemester till japan.
 
 
Over and out!

Kommentera inlägget här :