Fler höstlövsrosor

Den här veckan är det ju höstlov för ungarna på jobbet. Det betyder att vi har lovfritids och passar på att hitta på roliga saker som kanske inte alltid hinns med annars. Till exempel passar vi på att ha utflykter och leka massor. Idag var vi i en park där det fanns massor av lönnlöv på backen. Tänkte passa på att prova att göra en sån där ros som jag gjorde för ett par veckor sedan igen. Jag började med en.
 
 
Den blev jättebra och jag verkar ha fått in tekniken på det nu också för det gick rätt fort att fixa några fler. Srant hade jag gjort en liten bukett.
 
 
Flera av tjejerna ville ha rosorna av mig men jag sa nej och tyckte att dom skulle försöka göra egna rosor. Jag visade hur dom skulle göra och hjälpte till lite när det behövdes. Alla som försökte lyckades göra minst en jättefin ros av vackra höstlöv.
 
 
Tyvärr fick jag ingen bild på alla rosorna tillsammans men här ovanför ser ni i alla fall ett par av rosorna. Jag tror att vi tillsammans lyckades göra mellan 15-20 rosor totalt. Gillar man att pyssla kan man alltid hitta någonting att pyssla med oavsett om man är utomhus eller inomhus.
 
Over and out!

Kommentera inlägget här :