Skolavslutning och sommarfritids

Juni betyder alltid samma sak på jobbet, skolavslutning enligt tradition. Rektorn håller tal och det sjungs en massa. Alltid trevligt tycker jag och jag gillar avslutningen. Alla är på så bra humör och ungarna är så förväntansfulla. Vi hade lite sång och uppträdanden i klassrummet innan vi gick till den stora avslutningen och det var mysigt tyckte jag. Fick liksom önska klassen jag jobbat med mest under det här året en trevlig sommar (även om jag träffar många på sommarfritids) och ha en fin stund tillsammans som en avrundning på ett jättefint läsår.
 
 
Vi pedagoger fick blommor och avslutningespresent. Jag blir alltid lika rörd varje år. Jag förväntar mig aldrig någonting och blir nästan tårögd varje gång jag får någon avslutningspresent. Jag fick blommor, presentkort på böcker, choklad och en fin presentpåse med te.
 
      
 
Efter avslutningen så är det ju ingen skola mer förens höstterminen drar igång igen i augusti. Det betyder dock inte att skolan ekar tom. Nej, vi har full aktivitet fortfarande. Nu är det ju sommarlovsfritids. Vi Pysslar, leker, har utflykter och bara tar det lugnt utan alla tider vi måste passa i vanliga fall under terminerna. Det tar någon vecka för ungarna som är på fritids men nu i slutet av den här veckan märktes det att dom började varva ner och ta det lite lugnare. Nu började dom komma in i att det är sommarlov och vi tar det lugnt. Känns bra. Vi börjar alltid mornarna på samma sätt nu under sommaren med att titta på sommarlovsmorgon. Jag tror att det är en bidragande faktor till att ungarna inser att det är sommarlov och ingen skola alls längre.
 
Sommarlovsmorgon
 
Utflykt till park i det fina vädret
Over and out!

Kommentera inlägget här :