Vårkänslor

Förra veckan fixade jag ju mina naglar för första gången på någon månad. Jag som brukar fixa om mina naglar ett par gånger i veckan. Förra veckan blev det mörkt lila och silver. Snyggt men lite för mörkt för min smak just nu när jag känner våren komma bubblande i kroppen. Nu vill jag ha ljusa färger som speglar det skira i våren. Sagt och gjort så blev det en vända in på Kicks efter jobbet och två nya lack inhandlade.
 
 
Dels gillade jag färgerna på dom här två lacken och sen gillade jag faktumet att det blir en matt yta när det torkat. Det ger en speciell effekt som verkigen ger ett vårig känsla tycker jag. Jag vet att många förmodligen kliar sig i huvet över den berskrivningen men jag tycker att hela våren är lite luddig så ett matt nagellack passar in bra i min värld.
 
 
Såhär blev då resultatet. Det blev en tvådelad nagel med halva grön och halva lila, avdelad med ett tunt streck av silvrigt glitter. Riktigt fina och våriga tycker jag. Nu hoppas jag bara att det verkligen hinner torka innan jag ska sova så det får se lika snyggt ut imorgon när jag vaknar också.
 
Over and out!

Kommentera inlägget här :