Pyssel på g

I helgen som gått har jag återupptäckt stickning som hobby. Jag tycker att det är lugnande att sitta och göra någonting med händerna samtidigt. Om jag gör någonting med händerna så kan jag hålla resten av kroppen någorlunda stilla i alla fall.

Den här gången fick det alltså bli stickning. Pontus på mitt jobb har en jättemysig lång halsduk som jag vart lite smått avundsjuk på de sista dagarna. Jag bestämde mig helt enkelt för att göra en egen. Hade ett stort nystan med mysigt grönt garn sedan jag var på Syfestivalen sist. Det garnet skulle jag ha virkat en mössa till Kim av men han köpte ju en mössa innan jag hann fixa en till honom och garnet har blivit liggande. Nu kom det till användning.


Det tog två dagar av stickande men det var det värt. Jag blev jättenöjd med min långa mysiga halsduk som kommer hålla mig varm nu när temperaturen kommer krypa nedåt. Den är jättemysig och gosig. Kim skrattade lite när jag provade den och sa att den kommer göra mig jättevarm. Det är ju inget negativt tycker jag, frysa är det värsta jag vet. Har jag en halsduk som gör mig jättevarm är ju jag jätteglad.

 

Over and out!

Kommentera inlägget här :