Bakning

Idag har jag haft en riktig bakdag. Det har blivit flera olika saker fixade här hemma och Kim kommenterade till och med när han kom upp att nu har jultiden börjat komma och jag har fått baknoja. Ja, ja så är det kanske men han ska inte gnälla, han får ju massor av kakor och annat gott att äta.
 
Idag var det dax för mig att fixa med mitt traditionella julknäcke. Jag gör ett sesam- och kumminknäcke till julen varje år och det är verklgien gott och knaprigt. Lägger upp receptet här någon dag i veckan som kommer.
 
       
 
Sen blev det också lussebullar bakade. Det var länge sedan jag gjorde egna lussebullar och i år testade jag för första gången att baka med vetemjöl special. Jag brukar alltid få så kompakta lussebullar så jag tänkte att det kanske blir fluffigare bullar med ett annat mjöl.
 
 
Jag får erkänna att mitt expriment gick över all förväntan bra. Jag fick två plåtar jättelussebullar som är superfluffiga och goda. Kan verkligen rekommendera att använda vetemjöl special istället för vanligt vetemjöl när ni ska baka saker ni vill ha stora och fluffiga.
 
Over and out!
 
 

Kommentera inlägget här :