Nostalgitripp

Ikväll har jag haft en liten nostalgitripp i filmväg här hemma. Har tittat på två gamla favoritfilmer. Jag älskar Disneyfilmer och har alltid gjort. Tror att jag alltid kommer att göra det också. Jag och Kim har bestämt oss för att samla på oss disneyfilmer och än så länge har vi inte så många men vi försöker utöka samlingen när vi får chansen. Nu ikväll blev det som sagt två av mina gamla favoriter. Två filmer som jag vet att Kim kanske inte är lika såld på då av förklarliga skäl.
 
 
Det blev Lilla sjöjungfrun och Askungen. Om jag inte minns helt fel så var LIllasjöjungfrun den första filmen jag såg på bio. Jag kan ha fel dock för det var ett tag sedan om vi säger så. Det är i alla fall två av mina gamla favoritfilmer från när jag var liten.
 
Jag är uppvuxen med Disneyfilmer och jag tror att det är många i min generation som också kan skriva under på den punkten. Disneyfilmer är ett väldigt tydligt minne i min barndom och det finns vissa filmer som fastnade mer än andra. Dom här två var två av mina gamla favoriter men jag älskade också Skönheten och Odjuret, Lejonkungen, Oliver och gänget och Robin Hood. Vilka var era favoriter?
 
Hittade den här bilden någonstans på nätet här för ett tag sedan och den beskrev rätt bra vad Disneyfilmer faktiskt betydde för mig när jag växte upp, även om jag inte tänkte på det då.
 
I am a disneykid!
Over and out!

Kommentera inlägget här :