Extra jobb?

Jag har de senaste dagarna börjat fundera rätt seriöst på att skaffa mig ett extra jobb. Jag inte ett med regelbundna arbetstider och allt sånt där. Nej, mer som en hobby som faktiskt ger lite extra pengar. Jag slogs av den tanken när jag hade ljusparty hemma hos mig i onsdags. Jag kan ungefär lika mycket om ljusen som min konsult Yvette och jag tycker verkligen om Partylites produkter. Yvette har frågat mig många gånger innan när jag själv ska börja sälja ljus och jag har skämtat bort det. Nu har jag faktiskt tagit mig en ordentlig funderare och jag kanske skulle testa?
 
Jag tycker om ljusen och är det något jag kan så är det att prata. Att sen få prata och berätta för andra om skaer som jag tycker om och dessutom få betalt för att göra det skulle ju vara att slå två flugor i en smäll. Jag mailade i alla fall Yvette och frågade lite mer om vad det innebär och hur man går till väga och så. Ett steg i rätt riktning.
 
 
Det här är ju inget jag skulle göra för att jag är i behov av extra pengar direkt men det är ju alltid välkommet med lite extra. Om inte annat kan jag ju betala mina egna ljus med dom pengarna som jag tjänar. Plus att lite rabatter inte heller är helt fel.
 
Jag ska ta mig en liten funderare och prata lite mer med Yvette men jag tror att jag skulle tycka att det här var någonting kul att hålla på med. Prata om ljus, träffa en massa nya människor och få lite extra pengar. Sen får man ju själv välja hur mycket man vill jobba också. Behöver ju inte ha så många viningar och man får ju själv bestämma när det passar. Flexibelt och bra!
 
Någon som kanske är intresserad av att hålla i ett ljusparty om jag nu bestämmer mig för att bli Partylitekonsult?
 
Over and out!

Kommentarer :

#1: Carro

Självklart ska jag boka dig för ett party då!

Svar: Nice too know..då har jag en värdinna i alla fall
TigerBumbi

skriven

Kommentera inlägget här :