Jultårta

Jag har ju en liten tradition att fixa en jultårta varje år. Ett par år har jag till och med bakat flera olika. Även i år blev det en tråta på julafton. Det blev ett lite annat koncept än det vanliga där jag utgår från en helt täckt tårta. Det här gången fick det bli en tårta med täckta kanter och deckorerad överdel. Jag blev riktigt nöjd med slutresultatet.
 
 
Insidan var chokladbottnar men vaniljkräm och hallonsylt emellan. Täckt med vanlig vispgrädde och olika former av strössel. Kanterna är täckta med choklagsugarpaste och sen järneksblad i vanlig sugarpaste. Bären är pyntgele. Snögubben i mitten är en prydnad jag köpt och den är gjord i sockerkristyr.
 
God som tusan var den. Helt klart en av mina bästa tårtor ever. Jag var till och med tvungen att ta två bitar när vi fikade.
 
Over and out!

Kommentera inlägget här :