Memma

Nu är det påsk på riktigt. Idag efter IKEA så åkte jag med hem till M och fikade lite. Vi åt memma. Fick frågan igår om vad memma är och för att förklara det så är det en finsk efterrätt som man äter på påsk tillsammans med socker och grädde. Smakar väldigt speciellt och det är otroligt mäktigt så jag orkar aldrig äta upp det jag tar. Jag måste verkligen lära mig det där någon gång.
 
 
 
Satt ute på balkongen och fikade med M och det var jätteskönt. Visst är balkongen inglasad men man kan ändå känna en vag aning om vår i luften. Jag blir glad av solen och att den äntligen börjat värma men tyvärr verkar det som att vintern bestämt sig för att stanna ännu en stund i vårt land.
 
 
 
En riktigt trevlig påskdag med andra ord. Nu längtar jag bara efter våren också.
 
Over and out!

Kommentera inlägget här :