Nya sötnosar

I slutet av förra året bestämde jag mig för att skaffa husdjur igen. Jag valde då att skaffa möss igen. Jag saknade att ha något att pyssla om och mina små bustjejer var perfekt. Dock blev inte lilla Fanta så gammal då hon fick en tumör. (Väldigt vanligt bland möss tyvärr.) Cockie blev då ensam och det är inte det bästa för små mustjejer då dom mår bäst i grupp.
 
Sedan dess har jag letat efter några små tjejer så att Cockie får lite sällskap. I lördags var jag och mötte up en tjej som föder upp möss. Äntligen fick jag hem dom två små söta tjejerna som jag tingat hos henne. Är jättesöta, gosiga små busungar och jag är glad att jag valde dom.
 
Så får jag pressentera mina två nya små busungar.
 
Ruby
 
Dixi
 
Dom här små busfröna tror jag kommer bli en väldigt bra sällskap åt mitt stora busfrö Cockie. Dom får än så länge bo i två olika burar men jag ska sätta ihop dom i en och samma snart. Temperamentet hos dom här två tjejerna har också fått mig att inse en sak, jag ska aldrig köpa möss från en zooaffär igen. Ska jag köpa möss även i fortsättningen så blir det från uppfödare. Möss från upfödare har ett mycket lugnare temperament och dom är väldigt mycket mer keliga om vi säger så.
 
Over and out!

Kommentarer :

#1: Tina

Hej! Jag har precis börjat jobba på fritids och skulle behöva alla tips jag kan få. Har du några förslag på aktiviteter man kan erbjuda barnen eller vart man kan hitta förslag? Hur trivs du, nackdelar? fördelar? Jag fick 22000 kr i lön, ingen erfarenhet av fritids sen tidigare men har jobbat ca. 3 år inom annat och har flera andra högskoleutbildningar. Tycker du det är rimlig lön? Jag ställer en massa frågor och jag förstår om du inte kan svara på men gör ett försök. Tack för en trevlig blogg!!

Svar: Kul att du börjat jobba på fritids, det behövs mer som vill jobba där. Att hitta aktiviteter för barnen beror väldigt mycket på vad dom i din grupp gillar att göra. Min älskar att leka ute och att pyssla. Själv söker jag en hel del på google när jag behöver lite inspiration. Det finns mer än man tror att hämta på nätet. Jag trivs super på mitt jobb. Fördelar och nackdelar varierar nog från dag till dag men största fördelen är att det inte går att va på dåligt humör när man jobbar med barn och den största nackdelen är nog den höra ljudnivån och all stress. Vad som är rimligt i lön kan jag inte säga alls. Det får du jämföra med människor som jobbar där du jobbar. Kolla på fackförbundens hemsidor, där kan man kolla upp sånt ganska bra. Har gjort ett försök att svara på dina frågor men det är inte alltid lätt. Hoppas du fortsätter läsa min blogg i alla fall. Mvh Pix
TigerBumbi

skriven

Kommentera inlägget här :