Utflykt

Imorgon blir det utflykt till skogen med jobbet. Vi ska ut på äventyr med ungarna på deras första skogsutflykt och självklart så ska det med matsäck. Den här gången blir det inte från köket utan man får ta med sig egen matsäck hemifrån. Det betyder ju då att vi vuxna också behöver ha med oss egen matsäck. Inte mig emot då det är torsdag och det alltid är soppa i matsalen då. Inte min favoritmat då man blir mätt för stunden men efter en timme är man i stort sett lika hungrig igen. Imorgon blir det dock pannkaka för min del
 
 
När jag var liten och skulle på utflykt med skolan så ville jag alltid ha äggmacka med mig. Äggmacka och varm choklad. Äggmackan var knäckemacka med stekt ägg på och sen skulle hela mackan lindas in i plastfolie så att när det var dax att äta matsäcken så var mackan alldeles seg och god. Ja, jag vet att det låter jätteknäppt men det är faktiskt riktigt gott.
 
Imorgon blir det dock, dagen till ära (det är ju faktiskt torsdag) pannkakor. Ställde mig och stekte en hel hög när jag kom hem från jobbet idag så jag har gott om det. Får se om jag orkar fixa varm choklad imorgon också eller om jag bara tar med vatten att dricka. Beror helt på hur trött jag är när jag vaknar.
 
Over and out!

Kommentera inlägget här :