Mors dag

Igår var det mors dag och jag gick upp ovanligt tidigt för att vara en söndag. Gick upp redan vid åtta. Harley tittade på mig och trodde att nu har  matte blivit helt galen. Han är inte speciellt morgonpigg min vovve.
Vi tog i alla fall pendeln upp till mamma i Sumpan. Sen blev det en liten roadtrip till Avesta i Dalarna. Mormor och morfar fick besök. Dom blev väldigt glada.

Vi åkta och käkade lunch tillsammans allihopa och hade riktigt tur för precis när vi åkte från stället där vi hade käkat lunch så började det regna, ordentligt.

Efter det blev det fika hemma hos mormor och morfar men jag ville inte ha något. Jag somnade på soffan och sov väll i en sådär två timmar kanske.

Sen var det dax för hemfärd. Både mamma och jag satt och gnällde och skakade på huvudet åt att ju närmare Stockholm man kommer desto mer idioter finns det ute på vägarna.

Blev en mysig mors dag i alla fall och avslutningen blev en skål popcorn och en film tillsammans med älsklingen som sov som en stock bredvid mig i soffan och sen en långprommis med fluffbollen.

Over and out!

Kommentera inlägget här :