Fotoutrustning

Jag har börjat leta efter ett nytt objektiv till min älskade systemkamera. Jag har ju två olika objektiv och jag är supernöjd med dom men jag vill ha ett objektiv som är nått mellanting. I dagsläget har jag ett normalobjektiv med brännvidd 18-55 och ett telezoom med brännvidd 70-300. Det objektiv jag suttit och kollat på nu hela kvällen är ett Sigmaobjektiv med brännvidd 18-200. Vi får se helt enkelt.

Har även kollat runt lite på en ny fotoväska också. Vill ha en mindre där jag får plats med kameran och inte så mycket mer. Möjligen också blixten då. Jag har ju en jättebra ryggsäck till kameran men det blir lite otympligt att släpa med sig hela utrustningen när man ska iväg någonstans och man vet att man bara kommer behöva ett av objektiven till exemel. En mindre väska då kan ju vara bra.

Over and out!

Kommentera inlägget här :