Vintertid och sömnbrist

Inatt höll jag på att få en ordentlig chock när jag satt vid datorn och kollade på klockan och den var fem i tre. Sen gick det en stund och jag kollade på klockan igen och den var tio över två. Jag trodde först att jag hade blivit knäpp. Det tog en liten stund innan jag kom på att det var inatt man skulle dra tillbaka klockan till vintertid.

Min kropp fattade nog inte det heller för torts att jag gick och la mig vid halv fyra så vaknade jag av mig själv klockan nio. Ja, inte vintertidsnio utan sommartidsnio.
Jag är pigg som tusan även om jag bara sovit i fem och en halv timme. Jag och min sömn är ett mysterium även för mig själv. Ibland kan jag inte somna även om jag är så trött att jag ser i kors och andra gånger är jag pigg efter bara ett par timmars sömn och kan inte somna om när jag vaknar. Mycket underligt om ni frågar mig.

Over and out!

Kommentera inlägget här :