Planer inför sommaren

Då har det alltså kickat igång igen. Min lajvabstinens...det drog igång i fredags när vi hade vårt årsmöte med lajvgruppen.
Jag har ikväll suttit och skissat på lite nya lajvkläder. Det kommer inte bli allt för mycket nytt till i sommar. Jag har det mesta redan. Min roll har ju dock blivit riddare och det betyder att jag behöver en ny tabard. Ska få sno designen från killen som spelar min bror så att vi får lika tabarder.
Sen har jag planer på att sy ett par nya byxor också, de jag har sydde jag till mitt första lajv 2004 och dom har blivit lite slitna med åren om man säger så. Dom är mjuka och sköna men dom börjar bli lite trådslitna.
Sen behöver jag en tunika som jag kan ha under min ringbrynja. Jag behöver en som inte är vit då ringbrynjor har en tensens att skita ner tunikan man har under om man säger så.

Sen har jag planer på att fixa en eller två överklänningar som slutar vid knäna ungefär. Det är svårt att gå i skogen när man har en klänning som släpar i backen om man säger så. Klänningar är fina och jag älskar de jag har men de är inte de mest praktiska plaggen att ha på sig när man går i skogen om vi säger så.

Jag har även planer på att fixa ett läderharnesk att ha ovanpå ringbrynjan. Vi får helt enkelt se vad jag tar mig för. En sak är dok säker, jag måste köpa lite tyg först. Svårt att sy utan tyg. Det får helt enkelt bli en tur till Sunbybergs textilcentrum snart så att jag kan skaffa lite tyg.

Tills dess kan jag ju bjuda på ett par bilder på kläder jag sytt tidigare.


Blågrå underklänning i linne med broderier i silvertråd och en tegelröd överklänning i fint ylle.


Vit klänning i bomull med kilar och foder av ljusblå linne/bomullsblandning och broderier med silvertråd.


Klänning i svart linne med silverband.


Klänning i grönt linne med guldband.

Over and out!

Kommentera inlägget här :