Bio

I söndags var jag, Tias, Grähs, Fanny och Basse och kollade på bio. Filmen för kvällen blev den nya Narnia-filmen i 3D. För sörsta gången hade jag mina vanliga glasögon på mig under 3D-glasögonen och nu såg jag ju faktiskt effekterna. Fast jag förstår fortfarande inte riktigt varför det är så mycket snack om 3D. Det blev ett djup i bilden, ja visst, men det var inget direkt speciellt. Nej, jag är inte direkt såld på det här med 3D. Vanliga filmer funkar helt utmärkt om du frågar mig.

Narnia var i alla fall helt klart sevärd. Kändes som att det hände rätt lite dock. Boken har massor med mer händelser som dom inte tog med. Visst, det förstår jag också att man inte kan filma exakt utefter en bok men jag tyckte ändå att dom missade vissa saker som hade kkunnat göra filmen ännu mer sevärd. Det var i alla fall en trevlig biostund och jag klagar inte.


Efter filmen fick Tias en fin liten samling med 3D-glasögon...han ser dock inte så nöjd ut. Han kanske hade behövt några fler?

Over and out!

Kommentera inlägget här :