Partytårta

Självklart bjöd jag på tårta på ljuspartyt igår. Jag är ju lite av en tårtfanatiker så jag tar alla chanser jag får till att baka. Jag tror jag slog rekord med den här tårtan dock. Inte i smak och så, den var god men min superchokladtårta har fortfarande förstaplatsen.
Nej, det jag slog rekord i var tid att göra tårtan. Jag började ungefär klockan kvart i fem och jag var klar vid tio över sex. Då hade jag hunnit med att göra två satser sugarpaste (lila och vit), gjort i ordning bottnarna och fyllningen, lagt på grädden (pojken vispade den åt mig) och den täcka och dekorera tårtan. (Plus att jag lyckades fica två toast och trycka i mig dessa någonstans under den här tiden också.)
Jag börjar få in rutin på det här med att fixa tårtor alltså.
Såhär blev i alla fall resultatet:

 

Testade att göra pärlor för första gången också och det gick rätt bra...tror dock att jag ska ta mer tid på mig nästa gång så kommer det att bli perfekt. Längtar redan efter nästa tårtprojekt. Nån som har ideér om ett tema som jag kan testa?

over and out!

Kommentarer :

#1: M

Mmmmm...den var jättegod!!! Puss M

skriven
#2: Carro

Jag tycker att tjejkväll är ett b ra tema. Där har du något att suga på ett tag :)

skriven

Kommentera inlägget här :