Pepparkakor på G

Idag har jag börjat baka pepparkakor. Det betyder att jag har fixat degen och att den nu får ligga i kylen och vänta tills imorgon. Men jag har i alla fall börjat med bakandet. Det var första gången jag gjorde pepparkaksdeg med min fina köksassistent som jag fick i födelsedags present och jag säger bara en sak...jag älskar den! Det blev så mycket enklare med en sådan. Förra året lånade vi pojkens mammas köksassistent och det funkade jättebra det med men det är skönt att faktiskt ha en egen.

Imorgon ska jag baka ut kakorna. Allt jag kan tänka på då är scenen från Pippi LÅngstump-filmen när hon bakar pepparkakor på golvet i sitt kök och hon har pepparkakor över allt i hela köket. Riktigt så mycket kakor blir det inte när jag bakar...och jag bakar inte på golvet heller men jag har minst lika kul i alla fall.



over and out!

Kommentarer :

#1: Carro

Åh vad du är duktig som gör egen deg. Jag håller mig till färdig köpt från ica :) Tänkte kolla om inte jag skulle kunna få flörta till mig ditt recept på pepparkakskristyr? :)

skriven
#2: PiXie

Det kan du väll få....^_^..skickar dig det på msn

skriven

Kommentera inlägget här :