Sommar

Jag har bara haft negativa saker att berätta de senaste dagarna så jag tänkte försöka prata om lite roligare saker nu.

Det börjar bli sommar och jag tycker om sommaren. Jag tycker om solen och jag tycker om när det blir varmt. Fast inte för varmt för värme kan ibland göra mig illamående. Speciellt när jag åker bil. Blir mycket lättare åksjuk när det är varmare.

Nu börjar det i alla fall bli sommar och varmt ute. Det är jätteskönt. I och med att skolan har slutat så består mina dagar i stort sett bara av att läsa, fixa med lajvgrejjer och prommenera med Harley. Harley har bosatt sig på vår balkong. Han älskar att ligga där och sova när vi inte är ute och går. Jag är glad att vi har balkongen och jag är glad att vi har ett trädäck därute så jag kan låta honom ligga därute även nu när han har sitt sår att tänka på.

På tal om hans sår så ser det jättefint ut. Det verkar läka bra och Harley är så duktig och låter mig tvätta rent såret varje morgon och kväll utan att bråka. Det kommer nog bli jättebra när det verkar läka så fint. Får se hur det går med att få tillbaka vetrinärkostnaden från ägaren till de andra hundarna som bet honom. Jag hoppas att han tar sitt ansvr och verkligen betalar. Ekonomin är svår att puzzla ihop redan nu i alla fall.

På söndag ska jag och M åka till Avesta och överraska mormor på mors dag. Tur att hon inte använder datorer och inte läser mig blogg. ^_~ Jag ser fram emot det i alla fall. Det ska bli kul.

Idag är helt enkelt en bra dag.
over and out!

Kommentarer :

#1: M

Hundägarmarodören är nu polisanmäld! Ha,det kan han ha då han är så korkad att han inte gör rätt för sig...puss M

skriven

Kommentera inlägget här :