Hundägare

Jag blir så arg ibland. Vissa människor ska INTE ha hund alltså.
Min lilla fluffboll blev tydligen påhoppad av två stycken hundar idag. Jag var själv inte med men pojken har berättat att när han var ute med Harley så gick de förbi ett ställe där en kille satt ute på sin uteplats och plötsligt kom hans två hundar utrusande och gav sig på Harley. Dom försökte bita honom och pojken försökte skydda honom så gott det gick men mot två hundar har man inte stor chans. Våran fluffis var tydligen jätterädd och hade svansen mellan benen.
Han fick inga skador utan kom därifrån oskadd. Min pojke blev skitsur och skällde på hundägaren som bara sa att det var en olycka och ursäktade sig med det. När pojken sa att han skulle ha koppel på sina hundar tyckte han tydligen att det var förmycket begärt och det var ju bara en olycka enligt honom.

Jag blev så förbannad när jag kom hem och fick höra den här historien men jag tänkte då att det var över och våran fluffboll kom ju undan utan en skråma så det fanns inte mycket att orda om.
Det var innan jag var ute på kvällspromenad med fluffisen.
Pojken gick och la sig och jag tog med Harley ut på en promenad. Han är ju en lugn hund så jag trodde att vi skulle ha en lugn och skön promenad. Jag trodde fel. När jag kom hem var jag nära tårarna kan jag erkänna.
Vill ni veta varför?

Jo det började med att vi mötte två rottisar och Harley tvekade lite men gick vidare bakom mig. Sen mötte vi två schäfrar som skällde lite på honom och då tryckte han sig mot mig. Jag tänkte inte riktigt på det då men det blev värre ändå.
Vi skulle gå förbi en hund som stod stilla med sin husse och matte (tror de väntade på en tjej med en liten vit sak som kom förbi oss bara nån minut senare). Vet inte var det var för hund men skulle gissa på att det var någon staffe. Den sa ingenting utan den stod bara stilla och tittade på mig och Harely men Harley hade fått nog. Han vägrade gå förbi hunden utan lyckades slita sig loss ur halsbandet och sprang iväg åt andra hållet.
jag gick efter honom och han liksom travade iväg med svansen mellan benen. Jag fick tag på honom inom tio sekunder så det var inga problem och det var då den lilla vita hunden kom förbi. Harley backade undan från den också. Vi gick åt andra hållet men så fort han såg en annan hund på håll blev han osäker och tryckte sig mot mig. Samma sak om vi hörde någon hund skälla.

Där har ni anledningen till att jag nästan grät när jag kom hem med fluffbollen. Han kanske inte fick några fysiska skador av de där två dumma hundarna men vår lilla kille har typ blivit hundrädd. Jag hoppas att det går över med tiden för han är en så snäll och gosig och han förtjänar att vara den glada hund han är även när vi är ute på promenad och han ska inte behöva sticka svansen mellan benen och gömma sig bakom mig och pojken.

over and out!

Kommentarer :

#1: Carro

Fy faan för människor! Jag blir så arg. Ni får säga till om vi ska jobba med hundmöten. Har många genomgoa hundar som skulle kunna följa med hem en helg för att jobba lite.

Många Kramar till Harley

skriven
#2: Lena

Men vad jobbigt, håller helt med dig ang en del människor som inte kan ta hand om sina vovvar. Det är ju koppeltvång nu och vi har också lite problem med lösa vovvar, det är ju inte alltid man vill att andra vovvar ska komma fram till ens egna. Vi erbjuder Hemmliz den gulliga att hjälpa fluffbollen att komma över sin rädsla, Micke kanske har tid någon dag att bara gå med er, sådant kanske hjälper. Kram

skriven
#3: Helena

tack för alla kramar...vi får se hur det går för vår fluffboll med hans hundrädsla. Jag hoppas att det är bättre idag. Vi får se hur det går när vi träffar på en annan hund. Annars kommer jag utan att tveka be om lite hjälp från snälla vovvar att bota hans rädsla... kram på er

skriven
#4: M

Åh, jag blir så ledsen att jag nästan gråter jag oxå, stackars goa Harley. Nu vet jag ju att han faktiskt fick en skada oxå av de där två odjuren. Jag hoppas verkligen att det inte är något allvarligt och att han kommer sedan kommer att bli glad i andra hundar igen. Är övertygad om att Hemliz och någon snäll vovve från hundstallet kan hjälpa honom med det. Åså har vi ju alltid goa gamla Bonzo. Säg till om jag kan hjälpa till med något!! STORA kramar till er alla tre!!!! M

skriven

Kommentera inlägget här :