Förbannad!

Ja, arg räcker inte för att beskriva hur jag känner mig just nu kan jag tala om.
Jag berättade ju igår om att min hund blev attakerad av två andra hundar. Idag hittade jag och pojken ett sår efter det. Vi hade inte sett det tidigare då det satt liksom i armhålan vid vänster framben och vår fluffboll är just det, en fluffboll med rätt lång päls.

Det belv i alla fall till att åka till vetrinären. Bagarmossens djursjukhus. De var jättesnälla och trevliga mot oss och vår tuss var helt fantastisk duktig tycker jag. De rakade bort pälsen vid såret och han protesterade en del men lät sig hållas fast utan några större protester och såret var inte trevligt kan jag tala om. Jag hade inte leget stilla om jag hade haft ett sådant sår i tex huvudet och någon hade vart där och rakat bort hår.

Han blev i alla fall sövd sen när de sett hur illa såret var och han fick sys. Nu har tussen en dräneringsslag i såret och måste äten tabletter och ha en dumstrut på sig. Behöver jag säga att han skäms? Han var groggy när vi fick hämta honom men han var sitt glada gosiga jag igen. Ännu en sak jag är otroligt imponerad av. Allt han vart med om och han är trotts det en kelgirs som helst vill sitta i knät och bli klappad och kramad.
Mattes lilla ängel.

Behöver jag säga att jag är nådigt förbannad på ägaren till de där två krokade hundarna?

over and out!

Kommentarer :

#1: Lena o familjen

Hej! Men fy vad tråkigt det blev för er, hmmm ni skulle nog ta att anmäla personen i fråga som inte hade koll på sina vovvar samt att ni får hjälp med vet-kostnaden. Tänk om flufftussen hade varit en minivovve ja då kanske han inte hade klarat sig, nä sådana ägare ska få ta sitt straff. Nu hoppas vi på ett snabbt tillfrisknade, Bamsekramar från oss i Huddinge

skriven

Kommentera inlägget här :