Hund?

Jag och pojken har pratat en del om att vi skulle vilja ha en hund. Jag funderar en hel del på det. Jag är en såndär människa som skriver listor om för- och nackdelar. Jag skriver visserligen inte ner dem på papper men jag skriver ner dem i skallen.
Listorna har blivit rätt läng åt båda hållen. Sovmornar skulle vara slut. Men samtidigt skulle man ha någon som blev glad bara man gick ur sängen och det gör att man får en bra start på morgonen.
Man blir bunden men det finns samtidigt välsigt mycket man kan göra i alla fall.
Sen kommer man ju då till delen med kostnader. Det kostar mycket att köpa en hund. Speciellt då vi inte vill ha en liten hund utan en stor hund. (Jag har en svag punkt i mitt hjärta för schäfrar)

Sen är det ju då tiden för en hund. Finns den? Just nu har jag i stort sett hur mycket tid som hellst för en hund när jag pluggar. Jag ska plugga i ett år till och efter det vet jag ju inte. Min pojke kanske kan ha hund på jobbet. Han tror det men det bör kollas upp. Sen vet man ju inte vart jag hamnar när jag börjar jobba heller. Fritidspedagoger kan få jobb på många olika ställen och jag kanske kan ha hund med mig. Jag kanske inte hamnar på ett fritidshem utan kanske på något annat ställe?

Det snurra runt massor av tankar i skallen på mig. Jag älskar hundar och jag tycker om att ha dem i mitt liv, samtidigt gillar jag att sova länge på morgonen och att slippa gå ut i ösregn och snöstorm. Vi får se vad som händer.
En tanke som ligger i bakhuvudet är dock fodervärd till en av försvarets avelstikar eller fodervärd för en hund som ägs av någon kennel.

over and out!

Kommentera inlägget här :