Lajvpyssel

Har inte skrivit på ett tag nu och det beror på att mina dagar till största delen går åt till fixa saker inför sommarens lajv. Jag har hittills sytt två tunikor, ett par byxor och en mantel till min kompis Micke och en överklänning till mig. Det som jag har kvar att fixa nu är en till överklänning till mig, byxor och tunika till pojken, sy ett tält och sen även fixa pilar och ett par dolkar till mig själv. Det är en hel del prylar men jag har några veckor på mig och jag hoppas verkligen att det räcker.

Pojken hjälper till med det han kan. Det vill säga just nu inte mycket alls. Han har hjälpt till med mätande av tältet och liknande saker. Han tar även med sig våran flullfoll till hund till jobbet så att jag får mer tid till att sy på dagarna. Det är snällt.

Jag förstår inte hur mycket grejjer man alltid har att fixa innan lajv. Jag har vart inne i lajvvärlden sedan 2004 när jag åkte på mitt första lajv och man tycker ju att i och med att jag sytt nya kläder inför varje lajv borde jag ju ha allt jag behöver snart. Det ser inte ut som det nu om man säger så. Jag har hur mycket kläder som hellst och det saknas alltid någonting i alla fall. Det är tur att jag gillar att sy om man säger så..=)

over and out!

Kommentarer :

#1: M

Tur att du fick en symaskin när du tog studenten....puss M

skriven
#2: Helena

Var det inte i 20-års present..?? Har för mig att det var då jag fick den...tror till och med att jag har bildbevis...men som du säger..tur!

skriven
#3: Fresh Design

Behöver du ny design till din blogg? Ta en minut till att gå in på våran sida och kolla vad vi har att erbjuda! Vi designar även personliga bloggar utifrån dina önskemål!



Just nu har vi även en utlottning på en design!

skriven
#4: M

Hm...ja det kan nog stämma jag börjar bli gammal o gaggig..puss

skriven

Kommentera inlägget här :