Bra hårdag

Hade ju en dålig hårdag här för nån vecka sedan. Nu är det åtgärdat.
Min kompis C var här ikväll och hjälpte mig att färga utväxten och lägga i lite extra färg i trasslet som ska föreställa mitt hår. Det gick bara åt 2 förpackningar färg. (kors i taket på den tror jag) Det har inte gått åt så lite färg till mitt hår på flera år. Fast nu la vi ju krutet på utväxten och bara frächade upp resten så det beror säkert på det.
Blev i alla fall jättebra och nu slipper jag min jobbiga utväxt som jag tyckte såg skum ut.

Kom dock på att det här var en annan färg är den jag använde sist. Det här var ebenholtssvart och inte svart. det betyder i stora drag väldigt mörkt, mörkt brun. Jag klagar inte då det faktiskt ser naturligare ut på mig med den hårfärgen än extremsvart. Hoppas bara inte att den överfärgade utväxten släpper för mycket färg när jag tvättar håret sen så att det ser skumt ut.
Fast allt blir ju bättre än min mörkblonda/råttfärgade utväxt mot det svarta. Det såg mindre bra ut och jag störde mig på det. Det var dock lite mindre kontrast än när jag hade det röda håret och utväxt förut. DET såg skumt ut om något.

C's pojkvän/sambo S var med också (min "lillebror") och han och pojken satt och spelade nått IQ-befriat TV-spel medans vi färgade håret. Jag tror att dom hade kul i alla fall. Det verkade som det. Lillbrorsan käkade även upp de sista av mina drömmaränger så nu är våra skåp tömda på kakor. (Bra för min kamp mot vågen om man säger så.)

Tack C för hjälpen med håert i alla fall. Nu behöver jag inte ha en dålig hårdag igen på ett tag. Det blev asbra.

Over and out!

Kommentarer :

#1: Carro

Vad bra att du blev nöjd gumman. Nu dröjer det iaf någon månad innan vi får göra om det :) Blir nog lagom till vår inflyttningsfest, (som vi snart ska bestämma ett datum på) hihi...

skriven
#2: M

Kul att det finns ngn mer som kan ta sig ann ditt hår när det skall färgas....bara två förpackningar förresten det måste vara nytt rekord...puss M

skriven

Kommentera inlägget här :