Baby på vift

Igår skulle jag kolla mina små busiga musbäbisar. Jag tog upp dem och satte dem i i en korg så dom inte skulle försvinna. Men jag tyckte att det var någon bäbis som saknades. Jag räknade dem och min sambo räknade dem. De var bara elva. En var spårlöst försvunnen! Stort mysterium. Vi kollade runt lite men hittade ingenting. Vi visste ju inte om den hade rymt eller om den hade försvunnit precis som den lilla nummer tretton som bara var borta en morgon.

Nu ikväll satt vi och pratade om den lilla och funderade på vart den kunde ha försvunnit. Hade den lyckats ta sig ut ur buren kunde den ju vara vart som helst. En liten mus i en stor lägenhet. Lycka till att hitta den liksom.

Av en händelse bestämde jag mig för att titta bakom tv-bänken. Förra gången en liten bäbis rymde för mig så satt den ju där bakom. Jag såg först inget mer än sladdar. Sen vart det nått som rörde sig. En av dammtussarna sprang iväg över golvet och den hade svans. Den lilla rymlingen var hittad. Nu skulle vi bara fånga den också. Det tog en liten stund och vi fik krypa omkring under soffan och lysa med ficklampa men nu är den lilla busungen tillbaka i buren med mamma, faster och syskonen.
Den lilla busen har vart på rymmen i mer än ett dygn. Tror matskålen var första destinationen när den kom hem till buren igen.
Slutet gott allting gott i alla fall.

over and out!

Kommentarer :

#1: M

Jag är glad att våra tidigare dammtussar låg still så länge det inte var vinddrag och att de inte hade svans:p Puss M

skriven
#2: Bumbi

hehe..ja vi hade nog inte blivit så glada om dom plötsligt hade haft svans och sprungit omkring på golvet..=P

skriven
#3: M

Herre du milde...jag hade blivit galen om det helt plötsligt hade irrat runt dammtussar med svans i Huddinge...dessutom hade jag antagligen stått uppflugen på närmaste stol och skrikit som en galning....puss M

skriven

Kommentera inlägget här :