Värme

Det är helt omöjligt att klaga att det skulle vara kallt ute nu. Jag sitter i stort sett framför datorn i shorts och bikinitopp och svetten bara rinner. Det har verkligen blivit värmebölja i stockholm.

Mina vänner kom hem från lajv igår. Jag är så avis på dem. Skulle också velat åka iväg och lajva. Nu får jag vänta tills nästa år istället. Det är lååång tid tycker jag. Visst får jag ju tid att fixa ny lajvutrustning tills dess då men det tar i alla fall lång tid innan jag får åka. Jag kommer kunna sy en helt ny lajvgarderob tills nästa år om jag bara ska få göra förberedelser. Det är väll bra i och för sig men jag ska ha plats för alla nya kläder också. Mina lajvkistor börjar liksom bli lite fulla. Jag har ju en hel del kläder till lajv redan. Men en ny klänning, en eller två kjolar, en pösblus, två livstycken, två kjolar och ett par nya byxor måste ju få platts. Det är i alla fall vad jag räknar med att behöva. Till att börja med. Jag gissar att jag kommer komma på mer efter hand. Ja, just det...ett läderharnsesk också. Det är också ett måste till nästa sommar. Jg kommer ha att göra när jag inte pluggar alltså.

over and out!

Kommentera inlägget här :