Pipande möss

Jag är orolig för mina små fyrbenta, svansbärande älsklingar. Igår när jag plockade upp Tiny i buren för att sätta över henne i lekburen så kunde hon inte öppna sitt vänstra öga, Jag tvättade det försiktigt med en tops och sen var det inga problem. Någonting jag la märket till var också att hon lät lite konstigt när hon andades. Hon liksom pep lite grann. Jag tänkte inte riktigt på det utan såg till att dom hade extra bomaterial så att dom kunde hålla sig varma. Tänkte att dom kanske höll på att bli förkylda.
Idag blev det värre. Tiny är helt ok men My låter helt enkelt hemsk när hon andas. Hon liksom piper och väser när hon andas. Jag är så orolig för min lilla bäbis. Vill inte att hon ska bli sjuk. Hon verkar må bättre nu än när jag tog upp henne ur buren. Jag blev så orolig för henne och jag tror att hon mår bra av värme. Men hur håller man en liten musling varm?
Hade det vart mig själv det gälde hade jag krupit ner i sängen men min värmedyna, så självklart är det My's lösning också. Hon ligger nu här bredvid mig i soffan ihopkurad i en handduk som ligger ovanpå min värmedyna som är påslagen på lägsta värmen. Hon verkar må bättre av det. Hon väser inte lika mycket och hon piper inte alls.
Hon är min lilla huvudvärk om man säger så. Hon verkar lite trött och hon är tjock. Hon är fet om man jämför med de andra smo busmössen. Jag hoppas verkligen att hon blir bra snart. Jag tycker om mina små muslingar och jag vill att dom ska må bra. Synd att dom är så dyra att försäkra bara. Kostar lika mycket att försäkra dem som att köpa tre möss. Sanslöst om du frågar mig. Fast i och för sig så blir det du själv får betala för ett veterinärbesök också massor med en försäkring.
Nej, nu ska jag sluta vara så elak mot mig själv. Inget kommer att bli bättre för att jag går och tänker på tråkiga saker hela tiden. Hoppas mina små älsklingar blir friska och har det bra. Tänk att så små varelser kan påverka en så mycket. Jag älskar dem. 

Kommentera inlägget här :