Det var inte jag...den här gången

Jag lovar, den här gången är jag bara skylidg till att ha hittat och inte för att ha skaffat.
Ja, ni kan ju gissa. Jepp ni gissade rätt. En ny liten musling.
Jag och pojken var i Handen igår och då var vi uppe på CRT (djuraffären) och tittade efter något vart för våra möss att sova i. Vi hittade inte någonting till våra möss tyvär. Det vi hittade var dock en liten mobbad mus. En sån där liten tuss som blir hackad på av sina syskon och därför har små, små sår vis svansroten. Den här lilla musen var minst av alla syskon ockås och det verkar som att mat inte riktigt vart något som den fått i sig i överflöd.
Så utan någon större villervalla, får jag lov att presentera vår senaste familjemedlem...
Rambo

Det är alltså en söt liten fluffbollskille. Han kommer att få bo själv i en bur bredvid våra tjejer. Jag tror inte att han klagar efter att ha bott i en bur tillsammans med ungefär 10 andra bröder och bara blivit jagad, biten och utmobbad. Han gick och satte sig i matskålen så fort vi satte ner honom i buren och han har inte gått därifrån ännu. Jag tror han var hungrig.
Och som jag sa i början. Den här gången var det inte jag som gjorde nått utan den här gången var det pojken som ville att vi skulle ta hem honom och han som köpte lillkillen. Jag protesterade dock inte...=P

Kommentarer :

#1: M

Hm, släpp inte in honom i den andra buren!!! Fast å andra sidan det skulle ju kunna bli en sidoinkomst, för det lär ju bli en jäkla massa möss....Hoppas de andra små liven inte låter konstigt längre utan är friska och glada igen....puss M

skriven

Kommentera inlägget här :