Mycoplasma???

Jag har suttit på en hel del sidor och läst om olika sjukdomar möss kan ha. TYdligen är just myckoplasma ganska vanligt. Jag undrar om det är det som mina smö töser har gått och dragit på sig. Dom kommer ju från en zooaffär somi sin tur köpt dem från en grossist och det är tydligen extra vanilgt bland sådana möss med mycoplasma och tumörer och annat skrot. Jag vill inte åka till vetrinären i onödan med de små liven men samtidigt är man ju väldigt orolig för hur det är med dem. Man vill ju inte ha sjuka djur, det är ju djurplgeri. Inte direkt så att dom kan tala om för en om dom har ont i huvet eller om dom har en dålig dag eller om dom kanske är allergiska mot någonting. Allt är bara en massa gissningar helt enkelt. Vi får se vad som händer. Orolig är jag i alla fall.

Aja. Över till nått annat. Jag älskar att bo i Stockholm. Man slutar aldirg att förundras över människor i den här stan. Idag när jag gick ner till tunnelbanan vid t-centralen mötte jag en tjej i rulltrappan. Det var nog fler än jag som stirrade ganska rejält på henne om man säger så. Hon hade nämligen någonting som drog blickarna till sig om man säger så. Det var inte någon skum färg på håret, udda kläder eller något sådant, det klassar jag som vanligt och jag vänder knappast på huvet för det. Nej, hon hade en levande pappegoja på axeln. En grå pappegoja, kanske två decimeter hög eller nått med en röd fläck på huvet. Den satt helt fritt på hennes axel och tjattrade sådär som pappegojor gör mest. Visste inte ens att det var tillåtet med fåglar i tunnelbanan men jag hade tydligen fel. Det var en ganska häftig syn i alla fall.

Något annat som höll på att händ på tunnelbanan idag var att jag nästan glömde bort att gå av. Satt i mina egna tankar och fick för mig att jag satt på pendeln egentligen och därför reagerade jag inte på stationerna som ropades upp då jag inte lyssnade efter dem utan efter de som ropas ut under den sträckan jag åker med pendeln. Vaknade dock till i tid för att hinna av på rätt station. Annars hade det blivit lite turistande i tunnelbanan och jag tror att mina klasskompisar som jag skulle lägga upp en redovisning med idag skule blivit lite smått irriterade på mig för förseningen. Jaja, sånt som händer. Imorn slipper jag i alla fall åka tåg.

Over and out.

Kommentarer :

#1: M

Hallå....du måste väl berätta om vad som hänt och de 9 nya muslingarna....puss M

skriven

Kommentera inlägget här :