Mera nysmöss

Jepp jag vet att jag är väldigt seg på att uppdatera den här bloggen numera. Jag ska försöka bli bättre på att skriva här oftare.

Nu ska vi se, vad har hänt sedan sist. Det har kommit och gått lite möss här hemma. Jag köpte en liten söt muskille till min pojke och han döpte honom till Indiana Jones. Honom hade vi i drygt en vecka och sen somnade lillkillen in. Blev ledsen som tusan men jag får inse att det är sånt som händer i djurvärlden helt enkelt.
Ett par dagar senare köpte jag två små musbröder som fick namnen Merlin och Gandalf.
Bus i brödkorgen.

Av dessa två är det nu bara Gandalf kvar hos oss. Inte av samma tråkiga anledning som lilla Indy dock, nej Merlin har fått flytta till ett annat hem. Han bor numera hemma hos mina gamla grannar och jag tror att han hittat ett riktigt bra hem där. Han fick också byta namn, hans nya ägare döpte honom till Sixten.
Sixten (när han fortfarande hette Merlin)

Gandalf kommer med största sannorlikhet att flytta hem till min lillebror. Han behöver ett husdjur enligt mig och han fyller snart år så jag tänkte ge honom Gandalf i födelsedagspresent. Jag tror att det blir jättebra.
Men tro inte att det var slut där, nej. Två dagar efter det att jag köpt grabbarna grus så skaffade min svägerska två långhåriga mushannar och jag fick låna hem en av dem för jag vill försöka få långhåriga muslingar (musbäbisar). Sen så blev det så att han helt enkelt kommer få stanna här hos mig. Den här lilla fluffbollen som ser ut som en dammtuss har fått namnet Lancelot.
Dammtussen Lancelot.

Det var allt om nya möss just nu.


Sen till det tråkiga om mina möss. Jag har ju tidigare berättat att min lilla My varit rosslig och nu har det tydligen smittat. Nu är Pixie också krasslig. Jag tycker det är jättejobbigt. Jag vill inte att mina små älsklingar ska vara sjuka. Jag vet dock inte vad jag ska göra med dem då antibiotika inte fungerade. Vi får se hur det går. Dom är i alla fall pigga och äter och dricker som de ska.

Till en lite roligare nyhet. Jag tror att Tiny är dräktig och det skulle betyda att om ungefär en och en helv vecka så har jag små muslingar här. Jag håller alla tummar jag har för att det ska vara så.

Vi får se vad framtiden har att erbjuda helt enkelt.
over and out!

Kommentarer :

#1: Anonym

Äääääntligen....undrar hur många gånger jag varit in och tittat...ingenting nytt under solen, men nu stod det ett och annat nytt å kul...hm, vad är det som pågår i musvärlden, mushosta?? Hojta till om det blir tal om nya vetrinärbesök...vad har man en mamma till? Puss M

skriven

Kommentera inlägget här :