Halloween

Idag är det egentligen Halloween, även om vi i sverige inte riktigt firar det på rätt dag.
En dag närmare lördag är det ju också. Jag och pojken ska ha en halloweenfest på lördagkväll. Det blir mest bara familjen men jag tror att det kan bli roligt i alla fall. Jag ser fram emot att få se vad folk har kommit på för kostymer.
Isverige firar vi tydligen inte halloween har jag fått reda på idag. Jag läste det i tidningen. (vilken tidning kommer jag inte ihåg dock) Det stod att vi började fira halloween i sverige för tio år sedan och nu har vi i stort sett slutat. Som jag ser det har vi helt enkelt inte slutat. Det är bara det att affärerna slutat sälja så mycket saker till halloween. Förut fanns det massor att köpa men inte numera. Kan det bero på det att det inte finns mycket att köpa som folk inte firar halloween på samma sätt som förut? Det finns ju knappt ens pumpor att köpa i affären.
Jag vill fira halloween ordentligt. Jag kan gärna skippa allt det där med ungar som kommer och ringer på dörren och tigger godis. (jag gillar det inte på påsken heller) Jag vill ha pumpor, girlanger, snygga talrikar och allt annat man kan komma på. Jag vill att dom ska sälja halloweenkostymer och häxhattar lite varstans men idag finns det kanppt någonting. Jag vill verkligen få fira halloween. Om du frågar mig är det skönt att ha en fest med mycket färger och ljus under hösten innan julen kommer. Jag tror att vi här uppe i norden verkligen behöver en fest att fira under hösten.

Så med det vill jag helt enkelt bara säga HAPPY HALLOWEEN på den rätta dagen.

Kommentera inlägget här :