TV eller inte, det är frågan

Jepp det är det verkligen. Jag hade en väldigt bra dag idag. Redovisning i plugget som gick riktigt bra. verkar som att jag kommer klara den här kursen också. Behöver bara skicka in en uppsatts på fredag också men det ska jag nog lyckas med.
Nej, det dåliga hände när jag kommit hem. Jag skulle kolla lite på TV och så för att få tiden att gå. Plötsligt sa det liksom fopp. Inte en smäll och inte ett klick utan något mitt imellan. Tv:n blev svart och den gick inte att starta igen. För att göra en lågn historia kort, TV:n gick sönder. Kanske inte allt för ovanligt när jag fick reda på av mamma att TV:n var en sådär 15 år gammal också. Den har dessutom vart med om fyra flytter. Saker går sönder efter ett tag.
Jag ringde pojken och klagade lite. En dag som var bra blev helt plötsligt inte alls bra. Jag vill ha en TV. I och med att jag är en fattig student så har jag inte direkt en massa pengar undanstoppade heller. Vi har precis köpt en ny soffa och den la jag ner 3700kr på ungefär. (hörnsoffor är dyra)
Trodde att nu får vi vara utan Tv ett bra tag framöver också. Inte för att det går direkt mycket på TV men jag älskar att kolla på film. Det är inte kul att göra det framför datorn om man säger så.

Men men, som om inte allt detta var nog så ringer pojken från jobbet och talar om att han blir sen. Han jobbade kväll idag och då kommer han normalt sett hem en sådär kvart i nio. Nu skulle han komma hem senare ändå. Inte min dag alltså.
När pojken kommer hem så har han en liten överaskning med sig dock. Han har via en kompis fått köpa hans gamla TV. Så nu har vi ett monster till platt-TV här hemma. En 40", platt-TV!!! Jag har aldrig i hela mitt liv haft en så stor TV hemma. Min pojke är den bäst som finns. (även om TV:n är i största laget här i våran lägenhet)
Så en dag som började bra slutar också bra. Trotts att mitten var lite sisådär.

Kommentera inlägget här :