Grattis Mamma!!!

Idag fyller min mamma år. Grattis! jag tänker dock inte säga hur mycket så det får ni själva gissa bäst ni kan. Hoppas att du fick något bra i födelsedagspresent mamma. Imorgon ska jag och pojken dit på födelsedagsfika så då får hon i alla fall två fina tårtor och en liten present från mig i alla fall. Ska bli kul.

Jag har också kommit mer än halvvägs med mina julklappsköp för i år. Nu har jag i stort sett bara de kluriga kvar. Jag vet inte riktigt vad jag ska köpa till en del personer men jag har ju trotts allt en månad kvar till julafton tack och lov. Det finns massor av bra grejjer men jag måste hitta dem och para ihop dem med rätt person också. Jag har lyckats alla andra år så det här året borde ju inte vara något undantag om man säger så.

Jag längtar till nästa år. Det är bara lite drygt en månad kvar. Ni undrar säkert varför jag längtar till nästa år. Det beror på att jag lovat mig själv att inte köpa fler möss förens nästa år. Jag får köpa bur och leksaker och annat till de nya mössen men inte några möss. Jag längtar till sdet att jag får köpa nya möss för jag vill ha två till små busfrön att ta hand om och pyssla med.
Nu har jag ju mina två små tjejer My och Mini. Tycker så mycket om dem och jag trivs verkligen men att ha något att pyssla med under dagarna när jag inte har en massa plugg att göra. Dom håller mig sälskap om man säger så. Fats jag börjar fundera på om vi inte borde ha döpt Mini till popcorn istället för hon är hoppig som ett litet popcorn. Väldigt söt men också väldigt hoppig. Ja just det, jag undrar vad jag ska köpa till dem i julklapp? Jag har ju alltid köpt en jullklapp till våran hund så varför skulle mina små möss bli utan en julklapp på julafton?

Det är även precis en vecka tills dess att jag kan börja sätta upp adventstjärnor och sådant här hemma. Det längtar jag också efter. Det är så mysigt med en massa ljus över allt och en massa pynt hemma. Jag älsakr verkligen julen och det syns ganska tydligt i hur mycket tid jag lägger ner på att julpynta min och pojkens lägenhet. Vill att den ska kännas julig...nästan som plockad ur en såndär julfilm där allt är så fint och mysigt dekorerat. Det är i alla fall det jag strävar efter. Sen får folk tycka vad dom vill om det. Jag gillar det!