Helg i Emmaboda

Då var helgen över. Ja, jag vet att det ä måndag men för mig tog helgen slut idag. Jag och pojken kom nämligen hem från Emmaboda idag.
Och varför spenderar man helgen i Emmaboda av alla platser? (Ja, jag vet att det finns en hel del människor som bor där men jag tycker att det är ett ställe mitt i ingenstans och det är min åsikt.)
Min pojke var därnere med några andra killar för att köra på den gamla flygplatsen som finns där nere. Dom har gjort om flygbanan till en bilbana. Killarna körde en slalombana på tid. Jag fattar inte riktigt varför det är så kul men killarna verkar tycka att det är ett bra sätt att spendera en dag på så varför inte?
Pojken körde banan förra året också (det är bilsports superstage jag pratar om för de som vet vad det är) och han slog tydligen sin egen tid med drygt fyra sekunder. Jag tror att det är bra. Jag tycker i alla fall att det är bra men mina uttalanden om saken kanske inte är de bästa då jag inte vet så mycket om det här med bilar. Jag lär mig mer och mer hela tiden men jag tycker inte att det går direkt fort framåt om man säger så..=P

Någnting annat som dock går framåt är mitt projekt att sy en hel uppsättning kläder till min pojke inför sommarens lajv. Jag är än så länge klar med en mantel och ett par byxor. Det jag har kvar att sy är två tunikor, ett par "badbyxor" och lite påsar och sådant att förvara saker i.
Det är kul att sy saker åt någon som verkligen blir glad när man visar vad man har gjort. Det värmer verkligen. Jag syr en hel del kläder till mig själv också men et är inte samma sak. När jag är klar blir jag oftast nöjd med det jag gjort och det känns bra att jag har åstakommit någonting men det är inte som att jag säger tack till mig själv. Fast egentligen borde man kanske göra det. Jag vet att man inte ska skryta eller så men varför får man inte vara stolt över det man gör för sig själv? Varför måste man hela tiden se sig för så man inte stöter sig med någon genom att faktiskt säga att man är bra på någonting? Väldigt dumt egentligen tycker jag.

Kommentarer :

#1: M

Klart att du får säga att du är duktig på något!! Så det så. Jag tycker att du är skitduktig på att göra saker, planera och genomföra. Det är något jag själv är dålig på. Kram M

skriven

Kommentera inlägget här :