Ny garderob

Det är inte ofta man byter ut i stort sett hela garderoben. I alla fall är det inget jag brukar göra speciellt ofta. Finns säkert dom som göra det. Igår gjorde jag exakt det till Vilya. Min lilla tjej växer så det knakar och hennes kläder i stl 56 börjar bli en aning trånga och speciellt benen börjar bli en aning korta. Därför gick jag igenom lådorna som jag fixade iordning med alla kläder som Vilya fått från vänner och familj. Konstaterade rätt snabbt att hon fått massor av fina kläder i stl 62 så jag bytte ut i stort sett hela hennes garderob. Jag köpte en del sommarkläder i torsdags och tillsammans med det hon fått så tror jag att vi inte kommer behöva köpa ett enda klädesplagg i stl 62 nu. Hon har allt hon behöver i den storleken.

Såhär såg det ut med storlek 56 i garderoben.

Såhär ser det ut nu med storlek 62.

Det är kul att se hur färgerna har förändrats. När jag köpte alla de första kläderna så visste vi ju inte vem som fanns därinne i magen och det gjorde att färgerna blev väldigt meutrala och enligt mig rätt trista. Nu är det mycket mer färg på kläderna och väldigt mycket rosa. (Jag gillar rosa så mina kläder hade gärna fått ha den här färgskalan.) Jag fattar inte hur vi fått så mycket kläder till lilltjejen men det var väldigt bra för nu har vi kläder till henne ett tag framöver. Får se hur länge hon tänkte stanna på den här storleken dock.

Over and out!

Kommentera inlägget här :