Uteliv

Nu börjar temperaturen sakta att krypa uppåt och vi kan börja använda vår fina lilla uteplats. Det betyder ju också att den ska fixas iordning. Sagt och gjort så har vi börjat med just det.

När vi flyttade hit förra året så skaffade vi ett bord och fyra stolar att ha på uteplatsen. Jättefina och allt sånt men det visade sig att vi inte kunde få till möbleringen på ett bra sätt. Vi provade på flera sätt men det blev aldrig riktigt bra. Därför bestämde vi oss för att göra oss av med dom möblerna och skaffa nya som passade bättre. Våra gamla möbler flyttade hem till Kims kusin och vi skaffade nya loungemöbler till vår lilla uteplats. Det blev lättare att möblera och få till allt på ett bra sätt så vi är absolut nöjda. 

Då uteplatsen har mycket eftermiddagssol/kvällssol så har vi konstaterat att ett parasol var ett måste. Mamma hade ett som inte användes och det fick vi ta över. Perfekt! Nu kan även jag vara ute utan att bli en kokta kräfta på 5 minuter. 

Vi har även satt upp ett insynsskydd för att få mindre insyn från vägen precis utanför och dämpa bilarnas lysen som vi får rakt in i vardagsrummet då vi bor i en backe. Det blev också riktigt bra. Måste jag nog säga.

Vi har även en liten uteplats utanför vår ytterdörr också och där planerar jag att ha krukor med olika blommor och så runt en bänk vi satt där. Än så länge har vi en lavendel där och Vilya har en solros. Hon tar det på största allvar att hjälpa till och vattna. 

Sakta men säkert får vi en mysigare liten uteplats och jag tycker att det är jättekul att äntligen ha utrymme utomhus att fixa till och ordna med. Det är nytt för mig och jag tycker att det är riktigt kul. Balkongen i förra lägenheten blev väldigt sällan använd då det var på tok för varmt att vara där och det gick inte riktigt att få till det bra där heller. Nu har vi helt andra förutsättningar och det kommer säkert bli riktigt bra i sommar.

Over and out!

Kommentera inlägget här :