Snart, snart

Nu börjar det verkligen närma sig julen. Jag försöker ta vara på varje dag men det går ändå superfort. Dagarna bara rusar förbi. Vilya frågar i stort sett dagligen om det är julafton och tycker att dagarna går långsamt. Jag undrar när det där skiftet egentligen sker? Det där man slutar tycka att december är dubbelt så lång som alla andra månader och istället undrar vem som tryckte på knappen för snabbspolning?

Det är i alla fall bara lite drygt en vecka kvar och förberedelser är i full gång för min del. (Nej, jag har inte satt upp julgranen ännu.) Julklapparna är införskaffade, fast det var ju inget nytt då jag köper dessa året om. Julkorten är gjorda och nedstoppade i kuvert så bara frimärken som saknas så ska jag lägga dom på lådan.


Har även hunnit med att baka en del kakor. Jag och Vilya bakade pepparkakor ena dagen och sen blev det mandelmusslor och saffranssnittar tillsammans med Mathilda en annan dag. Luktade jul i hela lägenheten.




Kvar att göra nu är att fixa med maten, plocka upp och klä granarna (den stora och Vilyas lilla) och sen slå in alla julklapparna. Ja, och alla tusen och en småsaker jag lovar att jag kommer komma på unsertiden fram till julafton också. Vad det skulle kunna vara har jag ingen aning om men det dyker alltid upp både en och tre saker jag bara måste fixa.

Vad har ni kvar att göra? Eller är ni redan klara?

Over and out!

Kommentera inlägget här :