Nytt år, nya äventyr

Då var det åter igen ett nytt år. 2023! Vad ska det här året bjuda på? 

Förra året gick mest åt till att planera och genomföra vår stora flytt. Såhär i efterhand är jag nästan förvånad att vi lyckades genomföra allt så pass smidigt som det faktiskt gick. Det var jobb och planering redan från januari till det att sista flyttkartongen var uppackad här i höstas.

Nu har vi i alla fall börjat landa ordentligt här nere i Karlshamn. Vi trivs i vår lägenhet och har börjat få koll på allt det där runt omkring oss. Vilya älskar att ha sitt eget rum. Hon trivs också, precis som oss, att ha en större lägenhet med ett ordentligt kök och bättre planerat överlag för våra behov. Vår gamla lägenhet passade toppen när det bara var jag och Kim men efter det blev det en aning trångbott. Nu har vi plats till oss alla tre.

Så vad finns i planerna för det här året då? Absolut inga stora planer som en flytt i alla fall. 


För mig börjar ett nytt äventyr i slutet av februari. Då börjar jag på mitt nya jobb. Jag ska jobba på fritids igen och jag ser faktiskt fram emot det. Kändes jättebra båda gångerna jag varit där så det blir nog bra. Aningen mindre skola den här gången så vi får se hur det är. Ska bli kul i alla fall.

Kim håller på med ett äventyr i att försöka ta det där körkortet. Inget han egentligen ser som något roligt utan mer ett nödvändigt ont men det blir nog bra. Ibland blir saker bättre än man först tror. Håll en tumme för honom så går det nog bra.

Vilya, ja hela hennes liv är nog ett enda stort äventyr. I alla fall om man frågar henne. Hon ser fram emot att fortsätta gå till förskolan och leka med kompisarna. Umgås med sina kusiner och småkusiner (syslingar). Få ut och upptäcka allt som finns att göra här runt oss när väl våren och sen sommaren kommer krypande. Bara att skaffa krukor och blommor till vår uteplats så att hon får hjälpa mig och vattna dom med sin grodkanna är något hon ser fram emot. Sen självklart ser hon fram emot att fylla år också. Det är just nu fokus nummer ett.

I år kommer det nog att bli ett lugnare år för oss om vi säger så. Jag ser ärligt talat fram emot det. Jag ser fram emot alla småsakerna som kommer dyka upp under året och det ska bli skönt att kunna lägga fokus på dom sakerna och inte ha ett jätteprojekt att genomföra iår. 

2023, nu kör vi!
Over and out!

Kommentera inlägget här :