Juni

Då var vi inne i Juni. Betyder det att det är sommar nu?

Jag vet inte om det räknas som mer än metrologisk sommar ännu men jag vet att det är skolavslutningstider i alla fall. Jag älskar den här tiden på året för det är som att hela världen vaknat till liv igen efter vintern. Allt som var grått och brunt innan har bytt skepnad och färgerna har riktigt exploderat. Just den här tiden när allt slagit om till grönt och blommorna riktigt exploderat fram över allt. 





Det är helt unserbart att se alla blommande buskar och träd över allt och det är nästan svårt att komma ihåg hur allt såg ut för bara några veckor sedan. Det är lika underligt varje år. Man tycker att världen är grå och tråkig och det är som att färgen liksom försvunnit ur allt runt om en. Efter hösten med alla vackra höstfärger och sen vintern som av någon anledning inte är riktigt lika urvattnad förens januari börjar gå mot sitt slut. Sen väntar i alla fall jag bara på att våren ska komma krypande men alla färger igen.

Nu har naturen vaknat till liv och färgerna har verkligen kommit tillbaka igen. Jag njuter i fulla drag. Ja, av allt utom pollen då. Även det en återkommande del av den här tiden på året men jag gissar att man får ta den delen också om man vill njuta av att träden vaknar till liv igen. Jag är i alla fall glad för allergimedecin. 

Over and out!

Kommentera inlägget här :