Växthus

Ibland tror jag att vi flyttade till något sorts växthus när vi flyttade till den här lägenheten. Jag trodde att våra växter trivdes ganska bra i vår gamla lägenhet men sen vi flyttade hit har jag börjat fundera på om det verkligen stämde? 

De flesta av våra blommor började växa så det knakade så fort vi hade flyttat och de som kan blomma satte igång med det direkt och det med besked. 

Det enda undantaget var dock min novemberkaktus som jag köpte för tre år sedan. Den hade jag gett upp hoppet om när det kom till blommor. Den hade jättemånga fina blommor när jag köpte den men efter det har den aldrig blommat igen. Det har dykt upp små, små knoppar vid något tillfälle men dom har lika snabbt trillat av igen. Nya länkar på bladen har den dock vart glad i att producera.

Därför blev jag väldigt glad för ett par veckor sedan när jag upptäckte tre små knoppar som växt sig större än knappnålshuvuden. Jag vågade inte riktigt hoppas men höll en tumme i alla fall. Det verkar som att det gjort susen för knopparna sitter kvar och växer för varje dag.


Den här gången verkar det som att den verkligen kommer att blomma. Lagom till jul också. Ingen behöver ju tala om för den att den faktiskt är en novemberkaktus och ingen julkaktus. Det är inte så noga med ettiketterna.

Over and out!

Kommentera inlägget här :