Dax för första luckan

Jag har alltid tyckt om julkalendrar, eller om man så vill adventskalendrar. Jag har alltid velat ha en även sen jag blivit vuxen. Jag räknar ju ner till julen sådär från midsommar så varför inte göra de sista dagarna extra speciella? Att få en liten överraskning, godisbit, god kopp te eller något annat varje dag från första december till julafton tycker jag är perfekt. Vill man sen kamla det för julkalender eller adventskalender må väll vara sak samma. Jag personligen säger nog mest julkalender för jag ser det mer som en nedräkning av julen och inte ett sätt att markera advent. Oavsett namn så tycker jag om dom.

Förra året var ett av få år när jag inte hade någon kalender och det kändes jättekonstigt. Jag har verkligen konstaterat nu att jag vill ha en julkalender. Om det sen är en vanlig chokladkalender eller någonting annat spelar egentligen ingen större roll. Det är själva lucköppningen och nedräkningen som är rolig. 

I år verkar det som att vi av någon anledning verkligen blivit en julkalenderfamilj. Jag har en julkalender med pennor och kontorsmaterial, Kim har en med lakrits, plus att vi har en gemensam som är typ escaperoom-inspirerad. Vilya har två kalendrar. En med muminfigurer och en med Paw Patrol. 



Det var inte riktigt meningen att det skulle bli så många men nu är det vad det är och vi kommer räkna ner till julen ordentligt här hemma.

Har ni någon julkalender och i så fall vilken?

Over and out!

Kommentera inlägget här :