5 år!

Tänk att hon redan är 5 år vårat lilla yrväder. Jag vet helt ärligt inte vart tiden tagit vägen men så är det väll alltid.
 


Vilya började i alla fall dagen med att konstatera att nu är hon 5 år och då är hon ju stor. Hon sträckte på sig när hon skulle klättra ner från sägen och talade om att hon hade växt så mycket att nu skulle ju alla se att hon var 5 år och inte 4 längre. Jag vet inte vart hon får allt ifrån men kan ju lugnt konstatera att hennes självförtroende är det definitivt inget fel på. Inte hennes fantasi heller för den delen.
 
Hon må driva mig och Kim halvt till vansinne var och varannan dag men samtidigt är hon också den som kan få en att skratta högt både i tid och otid. Alla dessa kommentarer som kommer från ingenstans. Hon är envis, busig, rolig, klurig, pysslig, omtänksam, självständig, vetgirig och snäll. Hon kan få ge mig både ett och tre gråa hårstrån (på insidan då för på utsidan har jag inte hittat något ännu) för att två sekunder senare få hjätrat att smälta. Hon tycker om allt och alla och pratar också med allt och alla. Hon charmar vem som hellst när hon sätter den sidan till och i nästa sekund vill hon inte veta av en.
 
Kan ju lugnt konstatera att mitt och Kims liv skulle vara mycket tystare, lugnare och mer förutsägbart utan henne men samtidigt också enormt mycket tråkigare. 
 
Älskade unge, sötaste lilla skrutt och världens bästa Vilya, du må driva oss halvt till vansinne men vi älskar dig mer än ord kan beskriva och vi hoppas att du har en riktigt bra födelsedag. Stort grattis till dig vår stora lilla tjej! Idag ska vi bara hurra för dig, jag lovar.
 
Kramar / Mamma
 
Over and out!

Kommentera inlägget här :