Två veckor

Nu är det exakt två veckor kvar till beräknat datum för babyn. (Ja, jag vet att den kan komma när som hellst och även senare än beräknat.) Det känns helt klart overkligt. Det har hela tiden känts som att det är långt borta och att den dagen aldrig skulle komma. Lite som när man ser berg i horisonten, man vet att dom är där och kommer närmare men det känns inte som det. 



Här hemma är allt så gott som klart och väntar bara på huvudpersonen. Vaggan är bäddad och likaså vagnen. Kläder organiserade och instoppade i garderoben. Skötbordet monterat och fyllt med sånt som behövs. Finns inte så mycket mer att fixa med. 

Det enda jag egentligen skjutit upp och kanske borde ta tag i är att packa en väska att ta med till sjukhuset. Beror mest på att jag inte har en susning om vad jag ska stoppa i den. Kim har plockat ihop ett ombyte med kläder till sig som ska ner och jag har lagt ihop lite kläder till baby. Sen då? Kan ju va bra med lite kläder till mig själv också. Om inte annat så jag har ett rent ombyte att ta på mig när vi ska hem. Utöver det kan jag inte komma på något mer. Jo, laddaren till mobilen, tandborste och hårborste dock sånt som jag får slänga ner i sista minuten.

Måste ju erkänna att det börjar bli segt att gå hemma och inte göra något speciellt. Fast samtidigt skönt då jag inte orkar röra så mycket på mig just nu och sover som en kratta. Dagarna spenderas mest med att titta på historiska dokumentärer på youtube, följa vänner och familj via fb och insta och virka. Där emellan blir det någon tupplur också när jag väl kan somna. Bara att gå och handla är ett äventyr som kräver vila när jag kommer hem igen.

Nu känns det verkligen som att jag kommit in på målrakan i alla fall oavsett om babyn bestämmer sig för att komma imorgon eller om fyra veckor (max) såkan jag börja se slutet av det här maratonloppet och det är väldigt skönt.

Over and out!

Kommentera inlägget här :