Glad Påsk


När jag nu ändå inte kan sova på nätterna (eller dagarna) så kan jag ju lika gärna passa på att skriva här och önska er alla en riktigt fin påskhelg. Ta det lugnt om ni ska ut på vägarna för jag vill, precis som alla andra, att mina nära och kära ska komma fram tryggt och säkert. Heldre att det får ta lite längre tid och att man verkligen kommer fram än att man stressar och aldrig kommer fram.

Så vad har ni för planer inför den här vårens långhelg? Här hemma väntar vi på baby som kan komma vilken dag som hellst. Beräknad den 23:e som är dagen efter annandag påsk. Vi får väll se om det blir ett påskägg eller inte. Bestämmer sig babyn för att stanna där den är ett tag till så är ett besök hos mormor och morfar inplanerat. Att bara sitta hemma och vänta skulle göra mig knäpp. (Visst är det skönt att kunna ta det lugnt och sista veckorna har vart guld världa men nu börjar jag vilja se slutet på det här och få träffa baby.) 

Får se hur mycket ägg som blir uppätna iår också. Minst ett eller två för min del skulle jag nog påstå. Sen lär det även bli memma enligt tradition. Står i frysen och väntar. Blev ingen förra året då det var slutsålt över allt så i år tog jag det säkra före det osäkra och köpte hem i god tid. 

Önskar er alla en riktigt fin påskhelg oavsett vad ni ska göra. Hoppas påskharen kommer med många ägg oavsett om dom är gjorda i choklad, marsipan eller papper.

Glad Påsk!
Over and out

Kommentera inlägget här :